Dansar

Kommentera
Idag har Oliver fått varit själv ute i hagen hela dagen medans Rimanda har fått stått på boxvila så hon blir bra någon gång i sin fång. Ingen av hästarna har varit så jätte nöjd över detta, Oliver har motionerat sig själv i hagen å gnäggat efter Rimanda och Rimanda har stått inne och svarat tillbaka.
 
Har gått å lagat två av tre hagar idag efter all snö, har fått bytt nästan alla isolatorer på alla stolparna så de blev några stycken om man säger så :)
Eftersom Oliver fick motion i hagen idag så hoppa jag över ridningen. Drog fram vattenslangen innan jag tog in Oliver för att spola rent hans extremt leriga ben, det blev en danstur som heter duga de.... Är tyvärr inte bara transporten som Oliver tycker är läskig, även vattenslangen är väldigt otäck så länge man inte ska fylla på vatten i hinken. Men efter 1,5 tim springande runt runt så fick jag rent benen någorlunda iaf.  Får ta en sväng varje dag när han ska in ifrån hagen så kanske han e van vattenslangen tills sommaren så man kan duscha honom. Lyckades ju duscha honom en gång förra sommaren iaf :P
 
I morgon tänkte jag ta å last träna en sväng å ta en ridtur om vädret tillåter. Ska tydligen regna på måndag så bäst och passa på. Såg även att backen som jag brukar träna Oliver uppför har även tinat fram under all snö så man kanske skulle ta å back träna en sväng i morgon, e ju bra länge sedan nu. 
 
Devins gudfar är här å hälsar på en sväng ikväll så Devin kommer garanterat somna gott ikväll efter att ha busat av sig :) Nu blir de lite lördagsmys med älsklingen, Devin och Gunnar.
 
 
 
 
/Anna