Rodeo häst och avramling

Kommentera
Idag va Oliver på sitt busiga humör lr hur man ska uttrycka det. Va väldigt lat i början av passet så han gjorde allt för att försöka slippa jobba. Hade gjort ordning travbommar och ett litet hinder. 
Gjorde mycket volter i bägge varven, kändes väldigt stel i vänster varv men blev lite bättre efter jag travat en hel del. 
När jag skulle galoppera första gången så försökte Oliver slippa de jobbiga så han drar ner sitt huvud å börjar bocka men lyckades få kontroll på honom direkt.. Så fattar ny galopp å nu funka de bättre, galopperar några steg i bägge varven innan jag tar en skritt paus. 
 
Börjar sedan på travbommarna, Oliver försöker ännu en gång slippa så han försöker kasta sig ut från banan. Men icke sa nicke,, så lyckas han inte komma undan denna gång heller 🙈
Börjar så småningom å hoppa lite å de går hyfsat i höger varv. Byter sedan till vänster varv, första språnget känns bra, nästa språng tar Oliver tygeln ännu en gång precis efter hindret å blir som en rodeo häst, lyckas inte få kontrollen denna gång så jag kastas av men lyckas hamna på fötterna men känner hur de knycker till i nacken så de ska bli intressant å se om jag kommer ha ont någonstans i morgon 🙈
Hoppa några fler språng efter detta sen fokusera jag på att få honom mjuk i bägge sidorna, på slutet va han riktigt mjuk å fin 👏
 
I morgon har jag å Devin lite sovmorgon,, ska till hälsocentralen å göra allergitest mot hund å katt på Devin. Misstänker att vi troligen kommer få skicka iväg våra katter å hundar tyvärr. Men hellre de än att Devin ska behöva klia ögonen jämt. Men det får vi se i morgon hur framtiden ser ut. 
 
 
Dagens ridövning. 
 
 
/Anna