Skritt turer

Kommentera
Dagen började med att vi hämta två transporter med hö så snart har jag fått hem så jag klarar vintern 👏
Skulle helst behöva ta hem två vagnar till men vet ej om jag får plats med all de hö 🤔
 
Sedan blev de sätta upp lite mer plåt på ligghallen, så nu e de bara ena öppningen framtill kvar 👏
 
Efter de blev de laga sen middag, grillat kött med klyftpotatis, Bea å vitlöksbröd 😍 riktigt gott!
När maten va färdig äten så drog jag ut till stallet å tog in hästarna. 
Rimanda va först ut på en skritt tur, blev 1 tim tur. 
Skötte sig väldigt bra, men de e så drygt när de e ett tag sen man körde henne. Hon blir så himla vinglig, hon ska gå sicksack över vägen, skit drygt! Hemåt håller hon sig alltid på högersida men aldrig när man ska gå hemifrån.
Någon som har en bra förklaring på varför hon gör så? 
 
Sen va de Olivers tur, tyvärr så han de bli mörkt innan jag kom iväg med honom å jag hitta bara en värdelös pannlampa som jag inte såg ett skit med framför Olivers huvud 🙈 å han tyckte inte alls de va kul å va ute i mörkret när de va knäpptyst. Å de läskiga korna som han gått förbi tusen gånger va mega farlig när de inte va ljust så då måste man ställa sig på bakbenen å försöka fly snabbt som tusan😂. Men den fega grejen gick inte jag med på så de va bara till å gå förbi kossorna för grabben de. Men de blev en liten sväng på ca 40 min iaf, så alltid något 😉
 
Nu ligger jag i sängen å har nyss duschat. 
Dags å sova, Devin ska upp till fritids i morgon bitti så måste försöka orka gå upp i tid. 
 
Har inga planer i morgon så får se vad vi hittar på  
 
God natt 
 
 
 
Det är 1tim skillnad på första å andra bilden 🙈
 
/Anna