Fredag

Kommentera
Idag fick Oliver kämpa på ridturen. Körde galopparbete, han e lite lat när de gäller galoppen, han vill gärna bryta av efter några meter bara, men då fattar jag ny galopp direkt så till slut så gav han med sig å galopperade bra långt innan jag bröt av till trav :) Han kändes mjuk å fin, lite tung i munnen när vi galoppera men annars kändes de bra. Har köpt ett peewee bett av en tjej nu så de kommer nog bli kanon de dom dagar vi har galopp träning,så han förhoppningsvis inte blir så tung i galoppen. Har testat peewee bett tidigare på Oliver å han gick som en dröm på de bettet :D
Någon av er som har testat peewee bett?
 
I morgon tänkte jag ta å skritta Rimanda lite, hon har blivit mycket bättre i hostan så de verkar inte som att hon är förkyld. Hon är sig själv förutom att hon hostar vissa dagar när hon går ut men sen är de lugnt...
Oliver ska få backträna lite i morgon om de inte är för mycket snö uppför backen, men jag tror dom har plogat den annars får jag hitta på något annat med honom. Ska även skotta fram transporten å last träna.
 
 
/Anna