Snö till knäna typ

Kommentera
Nä nu får de ta å sluta snöa å blåsa, det e inte äns mysigt längre med all snö! Hade typ 2 dm på bilen i morse när jag vakna, å typ 1 dm när jag skulle åka hem ifrån jobbet! Hade sån tur så bonus sonen hade plogat parkeringen när vi kom hem så man kunde ta sig in iaf. Blev till å byta kläder direkt å plumsa sig ut till hagen å ta in hästarna, tyckte så synd om dom när dom varit ute sen kl 05:00 så dom fick komma in redan kl 15 idag tack vare vädret å de blev dom väldigt glad över, tror inte dom har skyndat sig in så fort någon gång, hahaha. Ställde ut transporten i hagen igår ( vet inte om jag skrev de i förra inlägget kanske, :P) så dom skulle ha något å gå in i idag men vette sjutton om Rimanda har fått varit nå under taket, Oliver stod då inne i transporten när jag hämtade dom å Rimanda stackarn fick stå utanför :P Ångrar väldigt mycket nu att jag inte byggde ett tak åt dom i somras men de ska de bli ändring på nu! Man vet aldrig om de blir sån här vinter nå fler år å då vill jag att dom ska ha nå å gå in i medans man inte är hemma!
Snacka om att man blev paff när man gick till hagen å man fick snö lite ovanför knäna!! Visst, man såg att de va mycket snö i hagen men tror då inte att de hade kommit så mycket! Mattias ploga upp bra mycket i hagen igår för att Rimanda ska kunna röra sig lättare men de märks inget av den plogningen idag, e ju sjukt de! Det snöar bara lite nu iaf men blåser dessdå mer!! :/
 
Jag håller tummarna att jag kommer kunna släppa ut hästarna i morgon å att dom stannar kvar i hagen framförallt, den översta tråden som jag har satt på ca 1,40 m höjd ligger just nu under snön, hahahaha :) Jaja man får väl se om man äns kommer kunna öppna ytterdörren i morgon bitti :)
 
Mattias har jour så han e ute å kikar alla vägar å donar på han, han får man inte se skymten av förräns i morgon eftermiddag tidigast... Hatar när de e sånt skit väder å han har jour så man inte kan sitta å tex mysa med han i soffan. Men jag har ju våran son iaf som håller mig sällskap, plus att han får sova i våran säng oxå så jag kan känna mig lite tryggare när inte Mattias kan vara hemma :P
 
Mina planer för hästarna i morgon är att förhoppningsvis kunna rida Oliver åsså tänkte jag tömköra Rimanda lite, hon behöver verkligen tränas på de, hon vet inte riktigt vad man vill för nå när man tömkör eller longerar, hahaha. Men som sagt, får se först å främst hur vädret är i morgon om jag kommer kunna aktivera hästarna eller om de får vänta i någon dag till....
 
(Har knäppt ett kort på all denna snö så ni skulle få se hur mycket snö vi har fått men tyvärr så går de inte å ladda upp bilder just nu, troligen tack vare skit vädret så jag kommer ladda upp den bilden någon annnan dag nä)
 
/Anna