Svettigt

Kommentera
Idag tog jag å Oliver å red våran gamla runda som vi red innan snön kom, chansade på att dom kanske hade plogat den för jag har sett att skogsmaskiner har avverkat i skogen men dom hade bara plogat en bit, men en skogsmaskin hade kört upp ett djupt spår så jag tänkte att förhoppningsvis så har den kört hela vägen genom skogen så jag chansa å fortsatte turen med Oliver. Han fick trampa på med höga ben för de va lite knöligt å mycket snö ändå fast vi gick i hjulspåret som maskinen gjort. Oliver blev lite skeptisk å ville vända några gånger men han lita på mig för en gång skull å fortsatte gå <3 Lite läskigt va de när isen sprack under honom på vissa ställen men älskade hästen fortsatte ändå, blir bara mer å mer nöjd med denna häst :) Kände att Oliver behövde en rejäl runda idag, har varit lite överladdad dom senaste ridturerna, va riktigt kul å se att denna häst oxå kunde bli svettig :P Hur hårt jag än har ridit honom så har jag inte lyckats fått honom svettig men idag blev han de, hahaha. Så i morgon väntar en lugn skritt tur så han förhoppningsvis inte får så mycket träningsvärk. 
 
Stallsysslorna e klar för idag så de e bara å ta in dom senare ikväll, riktigt skönt när man får sånt gjort på morgonen tycker jag så kan man ägna resten av dagen till annat utan å känna stress över att man behöver fixa mat, vatten å allt sånt innan hästarna kan komma in.
 
I morgon ska jag iväg å provköra en ny bil, eller begagnad men ny för mig. Vi behöver byta till en billigare bil, volvon som jag  har e sjuuukt dyr i skatt så vi behöver hitta nå annat. Hitta en saab 9-5  -07  som vi fastna för igår så i morgon ska vi komma tillbaka å få provköra, de som va lite negativt va att de va året runt däck på den men tjejen som jobbade igår sa att hon skulle kika om de gick å fixa så vi fick sommar å vinterdäck med istället, så håll tummarna för de :)
 
 
 
 
 
/Anna