Veckans tips

Kommentera
Jag vill tipsa om dessa böcker som man kan köpa på hippsons hemsida. Vilka suveräna böcker! jag har fått mycket inspiration till ridövningar med dessa, om man har som mig idétorka emellanåt så e dessa böcker kanon. Jag själv har köpt (än så länge) alla tre böckerna i "ridinspiration" och boken "träna hästen från marken".  Jag blev lite besviken på "träna hästen från marken" Trodde man skulle få lära sig lite bättre hur man tex tömkör men de tyckte jag inte man fick tyvärr, men i övrigt är de oxå en bra bok. Ridinspirations böckerna tycker jag där emot e suverän! Har hjälpt mig många gånger på ridpassen! Nästa sväng när jag ska köpa böcker så blir de " dressyr del 1,2 och 3.
Finns även 3 böcker för den som är hoppintresserad.
 
 Enkelhet – Ta med boken ända in på ridbanan och få steg-för-steg-hjälp tack vare de användbara övningarna. 
Faktaspäckat – Du får teori och svar på frågor från några av Sveriges mest namnkunniga hästmänniskor.
Konkret. Böcker är fulla med konkreta steg-för-steg-artiklar som är enkla att följa och ser ger tydligt resultat.
 
Ridinspirations böckerna
  • Ridinspiration 1: Vässa vardagsridningen – 20 övningar för lösgjordhet och balans.
  • Ridinspiration 2: Roligare ridpass varje dag – 20 övningar för variation och koordination.
  • Ridinspiration 3: Slipa på detaljerna – 20 övningar för precision och styrka.

Förutom de 60 ridövningarna ingår det dessutom några enkla ryttarövningar i varje bok för att stärka den egna kroppen. Givetvis med fokus på bättre ridning.

 

Böckerna om hoppning

  • Del 1: Avstånd, vägar & kontroll - 24 övningar.
  • Del 2: Teknik, språngkurva och balans - 22 övningar.
  • Del 3: Styrka, kvickhet och lydnad - 24 övningar.
 
Dressyr böckerna
  • Del 1: Takt, Balans & Lösgjordhet. 24 övningar.
  • Del 2: Stöd, Schvung och Påskjut. 22 övningar.
  • Del 3: Rakriktning och Samling. 22 övningar.
 
Träna hästen från marken boken
 
Att variation i arbetet är viktigt, och att hästen mår bra av att jobbas från marken då och då, har vi nog alla hört. Men varför är det så och hur ska man göra? Det försöker vi reda ut i vår helt nya träningsbok Träna hästen från marken: Variera träningen med avsuttet arbete – steg för steg. I den har vi samlat populära artiklar och clinicreferat som publicerats i kunskapsmagasinet Hippson och på Hippson.se genom åren. Teori blandas med övningar från proffs inom respektive område – vi går igenom allt från longering och tömkörning till löshoppning, trickträning och "pilates".
 
Priserna för dessa böcker ligger mellan 179kr och 399kr, beroende om man vill köpa en bok eller ett bokpaket på 3 böcker som de har på hoppning eller dressyr böckerna.
 
 
rekomenderar att kika in dessa böcker!
 
 
 
/Anna