Sen ridtur

Kommentera
Idag blev de en sen ridtur med Oliver. Mattias jobba över idag så kom inte ut till stallet förrens vid 19:45 å gjorde klart alla stallsysslor innan hästarna fick komma in. Oliver fick äta lite kraft foder medans jag gjorde ordning honom sedan stack jag ut en sväng. Ska snöa väldigt mycket i morgon och på torsdag så då kommer jag inte hinna med någon ridtur tyvärr å kommer nog inte ha sån stor lust å rida heller när de ska komma mellan 30-50 cm snö!!
 
Tränade på skänkelvikningar denna gång, Oliver börjar lyssna bättre å bättre nu faktiskt.. För några månader sen så hade han svårt å bara ta några steg åt sidan å sedan gå rakt fram innan han skulle gå åt sidan igen, men nu börjar han fatta att ibland vill jag att han går från ena sidan vägen till andra sidan å ibland vill jag att han bara går skänkelvikning halva vägen innan jag vill att han går framåt! Det börjar ta sig, sakta sakta börjar vi förstå varandra mer å mer ;)  Är så otroligt glad över att jag har hittat denna häst! Han har sån otrolig personlighet, ibland funderar man om han har varit människa i ett tidigare liv eller nå, hahaha.  Han är så klok denna häst!
 
Har ni några tips på leksaker till en väldigt rastlös häst? :)  Har en jollyboll i boxen å en stoooor boll i hagen men de märks att han e rastlös i hagen ändå :P Ändå rider jag honom 5-6 dagar i veckan , hahahaha.
Rimanada blir väldigt grinig emot han för hon tycker han e super jobbig när han hela tiden ska retas med henne :)
 
 
/Anna