Tömkörning och ridpass

Kommentera
Fy sjutton vilket väder! Det snöar sjukt mycket ute, å ska göra hela veckan lång när man kollar väderprognosen just nu iaf. Tycker de räcker gott å väl med snö, vi har sjuuuukt mycket! Mysigt är de men de e drygt när de snöar så mycket så man får svårt å se när man ska rida och jag tycker även inte om när de blir denna blöt snö så de blir styltor...
Har ni mycket snö hos er?
 
När jag red Oliver ikväll så fokuserade jag på att få honom lång å låg, han kändes lite spänd i början men efter jag hade fått honom å gå förbi de berömda slakteriet så slappna han av bara mer å mer å kändes till slut mjuk å fin. Han hitta ju lite nu snö klumpar oxå som inte hade legat på vissa ställen förut som vara suuuuper farlig, dom kan ju faktiskt hoppa upp å bita honom om man inte fnyser å går långt ifrån dom, hahahaha :) go gubben, han har sina fix idéer emellanåt han :) Han känns som en helt annan häst just nu, kan inte sätta fingret på vad det är men han är helt underbar å rida just nu!
 
Rimanda tömkörde jag , men de blev tyvärr bara en kort sväng... Är sån blöt snö ute så hon fick sånna styltor stackarn så de va svårt för henne å gå, bara halkade runt :/ Men hon fick röra på sig lite iaf, kändes mjuk å fin hon med. Jag hoppas att underlaget är bättre i morgon så jag kan tömköra henne riktigt å köra igenom henne helt.
 
Sitter just nu å käkar några mackor, blev min middag de idag :P Direkt när jag kom hem från jobbet så gick jag å bytte om å gick ut i stallet så jag skulle hinna göra stall sysslor å motionera bägge hästarna innan kl 19 för att hinna lägga sonen sedan. Så då får de bli sen " middag" nu istället. Kikar även på Sofias änglar medans jag uppdaterar här, älskar de programmet!
 
 
 
/Anna