Kolla vad duktig han är!

Kommentera
Kolla vad duktig Oliver är!
 
Är jättestor skillnad nu mot för 1 år sedan. För ett år sedan när jag skulle lasta Oliver för att få hem honom till mig så tog de 3 timmar att få in honom i transporten. Vi var 3 st som försökte med alla dess knep för att få honom å gå in, till slut så fick vi ta grindar å göra som en fålla så han inte hade någonstans å ta vägen för varje steg han tog mot transporten så han inte hade något annat val än att gå rakt in så vi kunde stänga. 
Idags läget så kan jag stå utanför transporten å visa honom in så går han in självmant å jag kan stänga bommen bakom. För några gånger sedan så blev han helt hysterisk när bakbommen sattes fast men nu tycker jag han e väldigt lugn så han gör jättestora framsteg just nu, busgrabben :)
 
Är ett tag kvar innan jag vågar lasta å åka till ett ridhus så man inte blir fast på ridskolan i flera timmar igen som sist när jag åkte iväg med honom... 
Jag får semester i morgon så jag tänkte testa förhoppningsvis i helgen å lasta honom å åka några meter, lasta ur, gå lite med honom å sedan försöka lasta igen se om de går. Vill inte åka för långt bort ifall de inte går att få in honom.... På denna 6 veckor semester så SKA jag banne mig hårdträna honom så jag kan åka iväg utan problem till hösten.
Håll tummarna att jag lyckas.