Kondion pass å duschning

Kommentera
Ikväll har båda hästarna fått duschat. Var så otroligt skitig av all myggmedel jag har sprayat på plus att dom oxå rullat sig ute så klart så passade på att duscha bägge idag när de e kanon väder ute 😊
 
Först ut blev Rimanda, första gången hon inte stod still när jag duscha henne men de va för alla flugor som skulle komma å irritera henne.
När hon va klar fick hon gå in i boxen åsså tog jag ut Oliver pga gången å gjorde ordning honom för ett konditions pass. 
 
Oliver kändes lite små seg diagnos men inte så konstigt heller när dom gått ute dygnen runt mycket nu plus att de va riktigt varmt idag 🙈
Men han skötte sig väldigt bra iaf, var riktigt fin in formen stundtals 👍 Travade i stort sett hela passet, testade lite galopp fattningar på vägen hem men han va väldigt trött då så han orka nästan inte, stackarn. Men jag e nöjd över grabben ändå.
 
Efter ridturen så va de Olivers tur å duscha, trodde att jag skulle behöva ta hjälp av Mattias men tror Oliver tyckte de va skönt å få duscha så han stödjer ska snällt så jag kunde till och med med låtar han står lös utan å hålla igång grimskaftet! Va säger nio om de va 😉 De trodde inte jag skulle hända iaf att man skulle kunna göras de med honom. Han som va jättesvår å duscha för bara nära gånger sedan!
Han e så duktig Oliver bus ❤️
Så nu e de "bara" lastningen som ska bli 100% bra oxå, men de kommer nog snart de oxå. När jag minst anar de kan jag tro 😉
 
Har precis ätit lite Kvarg med skivad banan i nu å ska gå å kika om hästarnas mat här svällt klart så jag kan ge dom de å sedan släppa ut dom inte hagen igen.
Sedan blir de en dusch å sen sova 😴 
 
 
/Anna