glamorösa hästlivet

Kommentera
Idag har jag mockat halva hagen, har tinat fram sjukt mycket skit. Fort jag har tänkt mocka hagen i vinter så har de kommit så mycket snö så de har snöat över så man inte har sett de. Så nu får man mocka halvt ihjäl sig istället för de blir så mycket.
 
Hovslagaren var hit idag å skodde om Oliver, vi valde å ta bort snösulorna nu annars skulle han behöva ha dom ända till slutet av maj så de blir för länge de. Är åter igen så otroligt nöjd över att hittat denna hovslagare, Olivers skor med snösulor har suttit 10 veckor å dom satt hårt även nu när hovslagaren skulle ta bort dom :D. Har haft funderingar på att göra Oliver till barfota häst till sommaren så jag prata lite med hovslagaren men jag fick skippa dessa tankar, Oliver har alldeles för platta hovar för att kunna gå barfota. Skulle jag låta honom gå barfota så skulle jag riskera att han kunde bli ömfotat av alla stora stenar som finns på dessa grusvägar eller så riskera jag att han kunde dra på sig hovböld om han skulle lyckas trampa på något vasst å de vill jag inte riskera.
Rimanda fick oxå sina hovar fixade idag, hon har för tunna hovväggar så henne kan man ej ha skodd så jag tänkte sätta mig å kika på boots åt henne så man även ska kunna hålla igång henne vintertid.
 
Har ni tips på någon sida man kan hitta barfotaboots till en shettis som är prisvärda?
 
Oliver va super duktig när jag tömkörde idag, han var lite pigg å små trippa lite men han lyssna jättebra. Första gången jag lyckades göra skänkelvikning dessutom! Super duper nöjd över Oliver bus <3
Imorgon tänkte jag försöka hinna med en ridtur å lite last träning innan de väntas barngympa på eftermiddagen.
Rimanda fick vila idag å troligen även imorgon, hon kunde bli lite ömfotad sa hovslagaren tack vare att hon hade växt så mycket så hon fick verka hovarna rejält. Hon visa ingen ömhet ikväll när jag tog in dom men de kan ju komma i morgon oxå, vem vet. Men visar hon inget i morgon bitti så tänkte jag försöka hinna köra även henne en sväng.
 
Nu blir de lördagsmys å film med älsklingen å sonen. <3
 
 
 
 
 
 
 
 
/Anna