Hästjakt

Kommentera
Ja hästarna fick då motion ikväll kan man lugnt säga... När jag skulle ta in dom så lyckas Oliver bli rädd så han slet sig å sprang iväg å Rimanda haka på såklart (Rimanda går alltid själv både ut å in från hagen varje dag). Så jag gick in i stallet å hämta pannlampa å pellets för å locka Oliver, tänkte att dom har väl bara sprungit en liten bit bortanför här som dom gjorde sist när dom smet...
Men tji fick jag.... Jag gick ungefär 1 km kanske innan jag ringde en kompis som va snäll å tog sin bil å åkte å mötte mig så vi kunde leta efter hästarna å tur va väl de att hon kom med bilen. Fy sjutton va hästarna hade sprungit låångt. Vet inte exakt hur långt bort dom sprang men de borde ha varit iaf 6 km om inte mer, Hade tur att dom har följt plogade vägar iaf så vi kunde köra med bilen. 
Bägge två var kol lugn när jag väl fick syn på dom, kom lunkandes emot bilen... 
När Oliver slet sig så hade han grimma å grimskaft på sig men Rimanda hade ingen grimma eller nånting när hon stack iväg, så man va lite smått nervös över att de skulle komma någon bil som inte skulle se dom i mörkret men ibland ska man ha tur :)  Grimskaftet har Oliver lyckats slitit sönder så de hade han inte kvar när jag fick fast honom men Emma hade som tur va spännband i bilen som jag kunde använda som grimskaft :P
 
Pratade med Mattias så han fick ta med sig sadel, träns och hjälm så jag skulle kunna rida Oliver hem, skulle ta alldeles för lång tid å gå heeeela den sträckan hem till fots kan jag lova. Jag skulle ta in dom när kl var 19:40 å jag var hemma efter deras äventyr kl 21:15  så hade inte jag haft turen att Mattias kunde komma med sadel å de så jag kunde rida hem så hade jag inte varit hemma än på ett tag.
 
Bägge hästarna mår bra men Rimanda kommer garanterat vara stel i morgon eftersom hon inte är van å springa så här mycket, hon var rejält svettig när vi kom hem så de blir till å gå med bägge två i morgon när jag kommer hem ifrån jobbet. Oliver tror jag inte kommer vara stel för han har ju kondition, bättre än vad jag har trott märkte jag :P Han blev bara lite varm efter denna tur han, va inte de minsta svettig :P 
 
Nu blir de en efterlängtad dusch för mig å sedan blir de sängen. Är rejält trött nu efter detta ridpass.
Har även tömt telefonen om på kort så i morgon åker jag å lämnar in den på lagning, förhoppningsvis så har jag tillbaka den inom en vecka.
 
(denna bild är inte från kvällens tur)
 
/Anna