Kvälls promenad

Kommentera
Idag blev iaf undervåningen städad, ska försöka orka med å ta övervåningen i morgon. Nackdelen med att ha ett hus på nästan 300 kvadrat e att de tar sån jäkla tid å städa, bara undervåningen tog nästan 3 tim å städa idag... Men nu e de gjort iaf, å har även hunnit med att tvätta 3 maskiner :) Blev tyvärr ingen ridning idag, Mattias behövde skotta klart taket när han kom hem så då blev de att jag åkte å handla istället så man slipper åka iväg något i helgen, å sedan blev de till å laga middag. När det var klart så var kl helt plötsligt 19:30.... 
 
Har sån fruktansvärd spännings huvudvärk så la mig med massagekudden en sväng innan jag pallra mig ut i stallet å mocka, fixa vattenhinkar, hö påsar å mat i boxarna. Tog på hästarna reflex grimma å reflex på benen åsså tog jag en promenad nu på kvällen istället så dom fick röra sig nånting iaf, blev en promenad på ca 30 min. Rimanda var sjukt pigg, hon små trippa hela tiden, så i morgon blir de till å spänna för henne för vagnen å ut å motionera henne iaf. Hon är 21 år men det märks inte de minsta, hon e väldigt pigg å busig för att vara så pass gammal :) 
Ska vara kallt i morgon oxå, iaf på morgonen å förmiddagen så får se om jag väntar till efter lunch med att köra henne å rida Oliver. 
Får se om de blir lite last träning oxå för Oliver bus, var ett tag sen nu.
 
Nu blir de en varm å skön dusch, sedan tipp i säng. Åsså hoppas jag att denna hemska huvudvärk e borta i morgon, gör så förbannat ont i huvudet så jag mår illa :/
 
 
/Anna