Tömkört ikväll

Kommentera
Ikväll blev de lite tömkörning med Oliver. Är så himla stolt över denna häst, han utvecklas hela tiden. Det är så himla roligt att se :) I somras så kunde man bara gå några meter innan han börja krångla med att snurra runt, sparka bakut, ja typ allt. men nu kan man gå flera kilometer å han lyssnar väldigt bra å är lugn. Börjar till och med förstå skänkelvikning när man tömkör, hur kul som helst!
 
Både han och jag lär mig tömkörning just nu, känns så otroligt kul att få utvecklas tillsammans på de. Tömkört har jag gjort många gånger men jag har aldrig försökt mig på skänkelvikning å sånna saker, har bara gått rakt fram med hästen om jag säger. Så de har blivit mycket klipp på youtube å kikat på Anders Eriksson tex. så man har fått lära sig hur man gör. Har även beställt en dvd nu om tömkörning så man får lära sig ännu mer. Tycker tömkörning är så intressant å häftigt eller vad man ska säga. Är helt otroligt att man kan lära hästen allt från marken för att sedan lära den uppsuttet. E sjukt tycker jag att man kan göra öppna/sluta, piaff å sånt på tömkörning. Är kul att man kan variera träningen å inte bara rida varje pass.
 
 
/Anna