Första natten ute

En kommentar
Hej på er! Ja nu har jag kommit fram till att jag aldrig ska planera saker i förväg när de gäller hästarna. Jag hade ju planerat att duscha hästarna igår efter jobbet MEN, vädret tyckte något helt annat.
Visst, de va jättefint väder med blå himmel å sol men väldigt kyligt i luften, så jag fick skjuta upp deras duschning till någon annan dag när de e super varmt istället. 
 
Igår kväll fick hästarna stanna kvar i hagen för att tillbringa sin första natt ute. 
Jag skulle börja kl 6 i morse så tyckte att de va ett bra tillfälle att börja vänja in dom på att sova ute.
Tog in dom vid kl 15 idag för att hovslagaren skulle komma å ta Rimandas hovar igen å bägge hästarna stod å vänta vid öppningen å ville komma in ❤️
Funderade på att släppa ut dom igen efter någon Tim men när jag kom in i stallet vid 19:30 så stod bägge å halv sov så hade inte hjärta å släpa ut dom igen. Får bli en liten mjukstart för dom så inatt låter jag dom sova inne så får dom vara ute i morgon natt istället.
 
Oliver har fått vila både igår å idag men i morgon tänkte jag ta en tur, vet inte riktigt vad ännu. Får se vad jag känner för i morgon. Va ett tag sen de blev back träning i och med för sig, hmm mm får se vad de blir 😊
 
Ligger just nu i sängen å skriver, börja som sagt kl 6 i morse å mycket på jobbet både igår å diagnos så e rätt så slut nu. Så tänkte strax lägga ifrån mig telen å sova. 😴
 
Ni får jätte gärna komma med frågor eller förslag på inlägg som ni vill att jag skriver om eller om ni vill att jag gör någon vlogg om något speciellt. 
Kom gärna med idéer 😊
 
 
/Anna 
 
1 emma:

skriven

en video från stallet skulle vara roligt :)

Svar: Skulle du vilja ha en video med en rund tur eller typ "en dag i stallet"?
Anna