Promenad och spolning av ben

Kommentera
Ja idag har ju hästarna fått varit ute igen efter att varit inne hela dagen igår.
Både Oliver och Rimanda ville fort ut i morse så de va ju positivt.
Gjorde en tillfällig hage åt Oliver eftersom jag inte e helt 100% säker på att detta beteende inte är en mild fång känning han hade häromdagen så då får han gå i en mindre hage utan gräs just nu tills jag vet mer vad detta kan vara. Eftersom inte han har samma symptom som Rimanda fick när hon hade fång så e jag lite fundersam fortfarande.
 
Oliver hade lite ökad puls i bakbenen (ingenting igår eller i morse) ikväll fast han varit utan gräs hela dagen, så man blir lite fundersam vad detta kan vara för något. Tog ut honom på gården för att spola benen, ingen höjdare för Oliver när man e lite skeptisk mot slangen men efter lite övertalning så fick jag spola bakbenen en bra stund iaf , men frambenen fick jag absolut inte spola då hoppa han till å börja backa (knasbollen). Men huvudsaken bakbenen fick kyla iaf så jag e väldigt nöjd över honom, efter dagens träning med vatten.
Har beställt en betesreducerare åt han idag så jag hoppas den kommer på fredag.
Gräset e farligt för alla hästar just nu oavsett om de e kännslig eller ej verkar de som, så vill inte ta några risker för någon av dom.
 
Tog en promenad med Rimanda borta i sand hagen, gick i ca 20 min. 
Har ju fått klar tecken av hovis att jag får röra på Rimanda på mjukt underlag än så länge.
Tror hon tyckte de va skönt å få komma ut å röra sig lite. Tänkte ta å tömköra henne en sväng på fredag så hon får lite mer träning. Skönt att hon äntlligen får börja röra sig igen.
 
I morgon väntar ett lång pass på jobbet, jobbar 8-20....Så i morgon kommer jag varken hinna eller orka aktivera någon av hästarna. Förhoppningsvis är den ökade pulsen borta på Oliver i morgon, att detta bara var något tillfälligt.
Han äter å dricker som han ska, pigg å glad, ingen feber fortfarande.
 
 
(Rimanda på kvällens promenad )
 
 
/Anna