Sommarhage fixad

Kommentera
Idag har jag gått runt hela sommarhagen å fixat allt som gick sönder av all snö vi fick denna vinter så nu e den redo när de e dags för hästarna å börja beta där senare i sommar.
Oliver va väldigt nyfiken å ville helst gå över till den hagen redan idag, men de får han snällt vänta med tills gräset har växt mer där.
 
Har varit riktigt varmt å härligt även idag. Vaknade 7:30 å gick och släppte ut hästarna, fixa stall sysslorna direkt så de va bara deras vatten hinkar som behövdes fixas innan dom fick komma in vid 21:30 ikväll.
Oliver fick en vilodag idag, var ju så himla seg igår tack vare värmen så tänkte att han fick vila idag.
Funderar på att longera en sväng i morgon kväll. Ska bli lika varmt hela helgen om SMHI visar rätt väder vill säga.
Måste ta mig i kragen å fixa ett tränings schema för Oliver igen så jag har lite koll så de inte blir mycket samma saker ofta för honom.
Tänkte även försöka hinna med å last träna i morgon. Får se hur mycket som hinns med, ska in till stan å fixa lite saker på förmiddagen så beror lite på när vi är hemma igen. Annars får last träningen vänta tills lördagen, är inte hela världen de heller ;)
 
Precis tagit en skön och svalkande dusch å sitter å sneglar på "the mask" på tv5 medans jag skriver detta inlägg.
 
Haha just ja, fick agera kofösare med grannen tidigare idag oxå, deras kött kossor hade rymt men 7 av dom sprang hem till gården igen men den sista sprang åt andra hållet så den kom utanför där vi bor å dessa kossor är inte van vid människor så mycket , så dom e livsfarlig när dom kommer ifrån flocken såhär. Så jag sprang å hämta longerings piskan i stallet så till slut lyckades vi få in den i hagen men där vägra ju den stanna helt själv så den sprängde hagen.... Vi lyckades få in den ännu en gång, lagade hagen men då sprang den rakt igenom på ett annat ställe,haha. Ja sådär höll vi på ett antal gånger men till slut så gav vi upp så lät vi den vara lös för den gick ingenstans konstigt nog. Den gömde sig i ett buskars (stavning?) ovanför vårt hus, så vi lät den vara där tills bonden kom med några äldre kossor å släppte in de i hagen för att locka fram denna unga kossa som hade smitigt å till slut så hoppa även ung kossan in i hagen så nu e dom i hagen igen så jag hoppas de stannar där nu. Hade blivit något fel på el aggregatet så de hade inte varit någon el på tråden därför hade korna lyckats smitigt, haha.
 
Nu blir de god natt för mig känner jag. Helt slut efter att ha varit ute i solen hela dagen :)
 
Tack och god natt.
 
/Anna