Mjuk och fin

Kommentera
Halloj!  Idag har de varit full fart, först så städa jag huset på förmiddagen, rensa ur ett skåp i köket som de va dags å göra något åt, slängde typ hälften av de som låg i skåpet :P men nu är de gjort iaf. Senare på eftermiddagen så kom Linda och Alva hit å motionera hästarna.
Först så blev de ridning med Oliver på ridbanan, la fram två bommar som dom fick gå över, även koner där dom skulle gå slalom och göra volter i varje hörn. Oliver blev riktigt mjuk och fin efter ett tag, riktigt roligt å se. Men kände inte igen Oliver idag, han va riktigt riktigt seg idag. Kan hända att han har lite träningsvärk, kanske e därför han va lite seg idag. Har blivit många ridturer denna vecka och de e inte han riktigt van vid ännu, men de kommer bli bra detta :) Riktigt skönt att äntligen hittat någon som kan hjälpa mig så hästarna får komma ut mer.
 
Slängde på Rimanda körsele och vagn efter ett tag åsså fick dom skritta ut en sväng oxå, skritta av Oliver på vägen... Så då fick Rimanda oxå röra sig en sväng. Tanken var att Devin skulle rida men när vi väl var borta på ridbanan så ville han inte så jag longera henne en kort sväng å sedan fick hon en skritt tur sedan med Oliver.
Tänkte jag skulle ta en lång skritt tur med bägge i morgon se om Oliver blir sig själv efter de eller vad som har hänt eftersom han e så otroligt seg....
 
Sitter å kikar på idol samtidigt nu när jag skriver detta inlägg, å jag funderar va sjutton är de med idolerna ikväll, typ alla sjunger förjävligt rent ut sagt. Hittills tycker jag bara william strid ifrån Söderhamn har varit bra av dom som har sjungit....
Nu ska jag fortsätta kika på idol en stund till innan de blir god natt..
 
 
 
/Anna