Tömkörning och longering

Kommentera
Först ut var Oliver, han var super fin på dagens tömkörning. Gjorde mycket mjukgörande arbete,, övergångar mellan trav-galopp. Han e en liten latis ibland,, tycker de e riktigt jobbigt å galoppera 🙈
Tränade även skänkelvikning å de börjar verkligen ramla in för han nu vad jag menar, stundtals gjorde han skänkelvikningar riktigt bra. Så de börjar släppa iaf 😊 
Såg lite stel ut i början i vänster varv men det släppte efter en stund. 
Detta va nog första gången sen jag tog hem honom som han inte höll på å backa å greja när han inte vill de jag vill, är så roligt å se när han gör framsteg. 
 
Rimanda longera jag en snabbis så hon fick springa av sig lite och gisses vilken energi den tjejen har just nu. 
Jag smacka på henne en gång så hon börja trava å sen gick de inte å få stopp på henne 🙈 Nätt och jämt när jag skulle byta varv äns 😂
Super duktig tjej, är sån otrolig skillnad på henne sen de börja gå på lösdrift  Mycket piggare å gladare nu 😊 
 
 
I morgon får dom en ledig dag, vi drar till Gävle å kikar på bio som sambons jobb har bjudit hos på. Så de e tveksamt om jag hinner någon ridning så då får dom vila istället .
Men på söndag blir det lite horsemanship med bägge hästarna 👍
 
Ska försöka somna nu så man e någorlunda pigg i morgon när kl ringer 07:00.
 
God natt på er. 
 
 
/Anna