Back träning

Kommentera
Idag har det varit fullt upp hela dagen. Grejat å donat i stallet i stort sett hela dagen, bytt ut skåp så de blev bättre med schabraken och täcken å sånt. Har flyttat hjälmarna oxå å lite smått å gott, de blev väldigt bra tycker jag.
 
Blev även en danstur idag när jag skulle spola benen på Oliver, fattar inte hur han orkar hålla på så här som han gör varje gång. Får väl se om de blir samma sak i morgon oxå ( om jag känner denna häst rätt så kommer vi vara tillbaka på noll i morgon igen), bara å gilla läget nu när de e så lerigt i hagen å han alltid ska gå där de e som lerigast då måste man spola ben innan man går in i stallet :P
 
Äntligen så blev de back träning för Oliver, är sååå skönt att snön har försvunnit så man kan träna uppför backen. 
Började med att värma upp med skritt, trav och galopp i ca 2 km. Sedan gick vi uppför backen 3 ggr innan jag skrittade av Oliver å gick hem igen. Han kändes helt okej, inte nå tjaffs idag såååå skönt för en gång skull. Men höger galoppen behöver han verkligen träna på, han vägra idag å ta höger galopp. Fort jag gör höger galoppskänkel så tar han vänster galopp hur jag än gör :P Han är ju i och för sig svagare i ena sida så bara vi får ordning på de så kommer garanterat höger galoppen oxå bättre.
 
I morgon kommer äntligen hovslagaren å ska fixa Rimandas hovar, hon har blivit mycket bättre med smärtan iaf. för 2 dagar sedan så rörde hon sig inte mycket i boxen, framförallt inte runt runt. Men idag va hon så rastlös så hon bara gick runt runt runt, lill gumman. Jag hoppas verkligen att hovslagaren säger att hon kan gå ut i hagen igen efter han har varit här. Hatar å ha hästar på boxvila, får så otroligt dåligt samvete när man måste lämna dom inte...
Rimanda fyller för övrigt år idag :) 21 år blir gammel tanten. Men beter sig verkligen inte som de ska ni veta, väldigt pigg för sin ålder.
 
Ska ta å äta nå kvälls fika nu sedan blir de tipp i säng. Jobbet väntar i morgon efter hovslagaren har varit här. Håll tummarna att denna kille kommer kunna hjälpa Rimanda.
 
 
 
 
/Anna