Lösgörande, tömkörning

Kommentera
Idag har vi hållt på å donat ute hela dagen, satt för bräder så inte hästarna kan komma åt plåten på sidorna å göra illa sig, lagat dörren uppe på logen, stängsla hage så hästarna får lite gräs å äta men där får dom bara vara några tim på eftermiddagen när vi e hemma, annars äter dom väl slut på de gräset direkt 🙈
Sedan blev de matlagning innan de va dags å gå ut i stallet. 
 
Rimanda va först ut, henne tömkörde jag en sväng på ridbanan, hon fick gå över bommar som jag hade lagt inte en fyrkant. Fick gå snäva svängar för att lösgöra sig,, märktes väldigt väl hur stel hon e! Men de ska vi ta å fixa 😊
Sedan va de Olivers tur, red även den övningen med honom plus att jag hade trav bommar oxå att honom. Han ville inte lyssna riktigt, väldigt seg å tyckte jag va super jobbig som ville göra denna övning. Fick han inte fram för skänkeln för fem öre 😕 Blir så otroligt slut i benen när han e så här, jag hoppats verkligen de blir bättre nu när hans sommarlov e slut. Lyckades få till några fina skänkelvikningar iaf åt bägge hållen 👍
 
Nu har dom precisera ätit upp sitt kraftfoder så nu ska dom få gå ur i hagen igen å jag ska gå in å ta en skön dusch 😊
 
I morgon väntar jobbet igen, 6 veckors semester e över för denna gång. Tillbaka till vardagsrutiner igen då. 
 
 
 
 
/Anna