Bra hovslagare

Kommentera
Är så otroligt glad över att jag har hittat en super duktig hovslagare här i min kommun. Oliver hade tappsko på tappsko när en annan tjej skodde honom precis när han kom till mig men nu sitter skorna stenhårt så hovslagaren har själv svårt å få bort dom efter 8 veckor! Hur man äns kan kalla sig hovslagare när man e så värdelös på att sko å värka hästarnas hovar som den förra tjejen fattar jag inte. Att den tjejen har kunder fortfarande e ett mysterium för mig om jag ska vara helt ärlig. Jag kan inte så mycket om skoning men så pass mycket vet jag iaf att de inte ska ta ca 45 min för två hästar tillsammans innan man är klar å åka därifrån, då har de gått sjukt fort! Nä fy för lögnare. 
Olivers hovar e jättefin nu å han sliter jämt å fint på alla fyra :)
 
Tänk er för en extra gång när ni väljer hovslagare, nöj er inte med vad som helst. Och ni behöver inte vara kunnig för att se om de går rätt till eller ej.
 
De tar ca 1 timme per häst när man ska värka å slå på skor om hovslagaren kan sin sak! 
 
(Inte 45 min för två hästar tillsammans ;) )