En kall kvälls tur

Kommentera
Brrr, det är "bara" 12 minus ute men de kändes som 20 minus när jag tog en skritt tur med Oliver, kändes som jag skulle förfrysa ansiktet. Men förutom de så frös jag bara liiiite om fötterna på vägen hem, så jag hade klätt på mig rätt för en gång skull iaf. E riktigt dålig på att klä mig varmt :P
 
Men nu till saken :) Oliver skötte sig väldigt bra idag, kändes mjuk fast han har fått vilat ett ex antal dagar tack vare detta väder. Slängde på honom barbackagjorden å skritta ut en sväng, tränade lite skänkelvikning som funka klockrent idag! Han va lite besvärlig att få förbi det berömda slakteriet men inte som de varit förr så jag hoppas han är på väg tillbaka till sitt gamla lugna igen. På vägen hem va de inga problem å få honom å gå förbi ( även de har varit problem förr), visst han blåste upp sig å fnös massor men han gick förbi utan protest iaf så de e ett stort plus!
De kändes att han e pigg efter all vila, ville helst små trava hemåt men icke sa nicke, jag hade bestämt mig för en skritt tur så då ska de bara vara skritt :P
 
Imorgon har jag planerat att tömköra lite. Har ändrat om lite i hans tränings schema denna månad så istället för tempoväxlingar på torsdagar så kommer jag tömköra honom. Både han och jag behöver träna på de så då har jag valt att lägga in de en gång i veckan så vi har en chans å bli bättre :)
 
 
 
Oliver använder ju både benskydd å boots i hagen eftersom han busar runt så mycket å klantar sig så jag har köpt ett par begagnade boots åt Oliver som är lite hårdare i matrialet än gummi bootsen jag har till honom men jag köpte fel storlek tydligen så nu måste jag sy på lite mer kardborre på dom så han kan använda dom :P Va stensäker på att han har strl M på sina boots men tydligen har han strl L, aja inte mycket å göra åt de. Får modifiera om dom lite så kommer han kunna ha dom ändå :) Är nöjd med gummi bootsen men när han busar på i hagen så viks dom ut å in upp mot benet så dom funkar inte i de syftet som dom ska göra så därför behöver jag ha ett par som inte kan vika sig uppåt ( hoppas ni förstår hur jag menar).
 
Nu ska jag ta en skön dusch sedan blir de sängen. Känner mig som en gammal kärring som går å lägger sig innan kl 21 men va sjutton ska man göra när man är super trött plus att kl kommer ringa 04:30 i morgon! SNAAARK!
Börjar jobba kl 6 å ska jag få ut hästarna innan de e dags å åka 05:15 så e de bara å fläka sig upp! Snart helg ;P
 
 
 
/Anna