Första galoppen

Kommentera
Idag fick Oliver gå ett dressyrpass på banan. Hade planerat mjukgörande å övergångar. På senaste tiden så har han varit otrolig busig å försökt komma ifrån allt som e jobbigt med att vara som en rodeo häst eller stegra sig.
Idag var de annorlunda, han försökte bocka endast en gång 👍
Snacka om att jag sväva på moln efter dagens pass 😂 Ni fattar inte hur skönt de va att få rida ett "vanligt" pass för en gångs skull.
Gjorde mycket volter, 8or,, serpentiner, skänkelvikning. Försökte göra olika saker hela tiden så man inte typ red runt runt bara, kan ju ha varit de som gjorde oxå att han bocka å stegra för de hände något nytt hela tiden 🤔
Testade även att galoppera i bägge varven. E flera månader sen jag lyckades få honom galoppera 🙈 vägrar han ta galopp så e de bara å gilla läget tyvärr, spelar ingen roll hur man gör så vägrar han så vägrar han liksom 😂
Han har ju så otroligt mysig galopp så jag hoppas han fortsätter på samma sätt nu. 
Fick inte riktigt ihop honom fullt ut och helt fram för skänkeln men är super nöjd med passat i övrigt. 
 
De har varit ruskigt kallt hela dagen, när jag red på förmiddagen så va de - 14 å nu e de - 4 å snön bara vräker ner. 
Har tänkt att jag ska ta en uteritt på Oliver i morgon å köra Rimanda men får väl se hur mycket snö de e i morgon om jag får planera om eller ej. 
 
Sitter just nu i soffan å kikar på Sofias änglar  e sjukt att de redan har gått 2 år sen terrordådet i Stockholm där Ebba 11 år omkom 😔 Tycker det är väldigt känslomässigt å kolla på dessa program men även intressant så man vill kolla. Är så svårt å kunna sätta sig in hur de skulle vara å förlora sitt enda barn. 
 
 
/Anna